DRCMU 6 2013.

Deltager antallet i Odense var meget lavt i DRCMU sammenlæg. Kun 34 var til start i 3 klasser.

Odense klubben havde lejet Søhus hallen, som mange sikkert kender, idet hallen lagde gulv til de første DHI cupper.

Det var en stor bane med et godt layout. Tæppene var fra DHI CUP 2013.

Christer styrede hele butikken og så var kørerne i gode hænder.

Lørdagen blev brugt af de fleste til at teste motor, speedo og setup. Det kostede 50 kr. for at deltage i træningen. Måske Odense klubben skulle have spurgt DASU eller DMSU om de ville afholde en afdeling om lørdagen. Der var plads og tid til det. Måske flere kørere havde gæstet halllen så.

 

Begynderklassen.

Med 8 kørere til start var der ingen kamp om at komme med i A-finalen. Så det var et spørgsmål om hvilken start placering man skulle have efter de indledende. Christian Lassen var ikke til start, det gav “plads” til andre. Han har jo siddet tungt på klassen i år.

Lars Andreasen havde skiftet sin Tamiya ud, og hoppet på russerbølgen. Han vandt løbet i City 2, men har ikke rigtigt kørt siden. Han kunne ikke få tingene til at fungere 100%. En modtager drillede ham.

pit

Jannick Jakobsen er taget under vingerne af Mike Gosvig. Mike hjælper ham, og med den støtte i ryggen, så er Jannick nået langt med sin XRAY. I de indledende var han ganske overlegen og kunne vinde alle 3 runder. Han var stort set en omgang hurtigere end de andre. Bedst af resten efter de indledende var Lars Andreasen. Nr. 3 var Peter Axelsen, det var hans første DRCMU touringcar løb i år.

I finalerne fortsatte Jannick med at køre stærkt. Han vandt let de to første runder, men i 3 finale udgik han. Der var til gengæld fin kamp om de næste placeringer.

Henrik H. Rasmussen og Peter Axelsen kørte begge 4 finale point hjem, men Peter havde en sejr, derfor gik 2.pladsen til ham. Lars A. havde ikke de bedste finaler og sluttede på 6.pladsen. Surt for Sønderjyden, der sikkert havde næsten op efter noget større.

 

beg

 

Superstock.

Mike Gosvig er i sin helt egen klasse i superstock. Denne søndag var ingen undtagelse. Han var mega hurtig i træningen, og han fortsatte i de indledende. Niklas Engholm er skiftet til Awesomatix og han havde dermed fået et par “1/10″. Han var ganske fint kørende. Ellers skulle man lægge mærke til Frederik Hovgaard og Michael Skals. Det var nok mellem disse 4 top placeringerne skulle placeres.

Der var 16 kørere til start.

I træningen var der ikke de store overraskelser. Mike var ca. ½ sekunder hurtigere end de andre på de 3 hurtigste omgange. Niklas Engholm var næst hurtigst, mens Michael Skals og Frederik Hovgaard kom ind på de næste pladser.

michaelskals

Michael Skals fortalte, at Tinglev løbet bliver hans sidste løb. Lysten er væk, og bilen er solgt. Han kører sidste løb med en Tamiya, som han låner. Kedeligt at han stopper. Altid hjælpsom og en fin konkurrent, der altid kører meget fair. Måske nogle kunne overtale ham til at fortsætte?

I kval. runder var billedet næsten det samme. Mike overlegen i alle 3 runder. Han var klart flere sekunder hurtigere end de andre. Han var den eneste, der alle 3 runder kunne køre 25 omgange. Michael Skals kom ind på 2.pladsen, mens Engholm kørte sig ind på 3.pladsen. Alle 3 med Awesomatix.

Det kunne havde været 1-2-3-4 til russerbilen, hvis ikke Frederik Hovgaard have kørte lidt hurtigere end Peter Knudsen. Placeringer 7 til 11 var meget tæt i tider.

A-finalen kom til at se sådan ud.

1.

Mike Gosvig Brøndby Racing Club Awesomatix A700exl

2.

Mikael Skals Aalborg RC Awesomatix A700

3.

Niklas Engholm Odense R/C Minirace Awesomatix A700l

4.

Frederik Hovgaard Vejle Mini Race Yokomo BD7

5.

Peter Knudsen Ingen/Anden Klub Awesomatix A700

6.

Tobias Hansen Tinglev Modelbilklub Tamiya TRF 417 V5

7.

Jesper Bayer Bramming Mini Racing Club Yokomo BD7

8.

Oliver Olsson Ingen/Anden Klub XRAY T4

B-finalen blev vundet af Kim Boselund ganske overlegen.

I finalerne var Mike aldrig under pres. Han tog starten hver gang og udbyggede hele tiden forspringet. Bag ham var der bulekørsels og personlige fejl. Skals kunne dog forsvare sin 2.plads med en 2. og en 3.plads. Hele 3 kørere sluttede med hver 6 finale point. Det var Niklas Engholm, Peter Knudsen og Frederik Hovgaard. Så den højere matematik skulle i brug, og efter reglerne gik 3.pladsen til Frederik. Peter K. tog 4.pladsen og Engholm sluttede på 5.pladsen.

Mike ligner en vinder mens der er kamp om 2.pladsen mellem Patrick Folman og Michael Skals.

ss

Modfied.

10 kørere til start. Derfor blev det besluttet at alle skulle køre med i A-finalen. Steen Graversen var ikke start, så de tre unge løver – Rasmus T. Callesen, Morten Iversen og Patrick Hornum kunne nu sætte næsten op efter sejr.

rasmusTRasmus T. Callens Serpent.

De tre kæmpere alt, hvad de alle lært i de indledende. Rasmus lagde stærkt ud og så meget overbevisende nu. Han vandt de 2 første runder og måtte udgå i sidste runde. Patrick Hornum kunne tage 2.pladsen, mens Morten Iversen kom ind på 3.pladsen. Thomas Larsen havde skiftet til modified klassen, og viste fine takter. Han kom ind på 4.pladsen.

brolos

Frederik Broløs er ny mand i klassen og klarer sig pænt. Han kører også med russer bil.

mortenI

Morten Iversen kom med en flot placering i EOS. Han kørte med den nye TeamC 2 WD med støtte fra RC-kongen og team Søholt.

Første finale blev rigtig spændende. En lille fejl fra pole mand Rasmus gav Patrick et lille hul, som Rasmus kæmpede længe for at lukke. Men det lykkedes ikke, så Hornum tog ”første pind”. I 2.finale gik det helt galt for Rasmus og han sluttede på 8.pladsen. Hans værste konkurrent vandt igen. Dermed blev det til samlet sejr for Hornum. Et lille plaster på såret fik Rasmus i 3.finale. Den kunne han vinde. Morten kom ind på 2.pladsen.

mod

Men samlet sejr til Patrick foran Rasmus og Morten på 3.pladsen.

I den samlet stilling er Steen i toppen. Der er kamp mellem Rasmus og Morten om 3.pladsen. Kun 1. point er mellem dem.

Stilling og resultater på siden her.

pitbord

JOFR Marts. 2013.